Dosadašnje analize stanja u prometu pokazuju da je taj cijeli sektor opterećen krizom, kako u RH, tako i šire, a pored toga dodatne probleme i prijetnje sa sobom donosi otvaranje tržišta EU.
Kako potencijalne prijetnje mogu postati i prednosti, u Sindikatu hrvatskog vozača shvatili smo da izazove koje sobom nosi otvaranje tržišta EU, možemo i moramo pretvoriti u prednosti, okrenuti u svoju korist, u korist sektora cestovnog prijevoza RH.
Istraživanja pokazuju da će u zemljama EU do 2020. godine nedostajati milijun vozača. Upravo taj pokazatelj može biti velika prednost za sve nas u RH (i prijevoznike i vozače) jer taj manjak vozača možemo nadoknaditi zajedničkim snagama, točnije: hrvatskim vozačima u hrvatskim vozilima na području EU.
Za razliku od zemalja EU, u RH je postojalo i danas postoji obrazovanje za zanimanje vozača, te smo već samim tim po pitanju stručnosti naših vozača u velikoj prednosti. Pored toga u RH je uvedena periodička izobrazba vozača s ciljem dopunjavanja i obnavljanja stečenih znanja.
Otuda proizlazi motiv našeg osnivača – Sindikata hrvatskog vozača da dade svoj doprinos, ne samo opstanku, nego i jačanju sektora cestovnog prijevoza roba i putnika.
Kako drugačije, nego kontinuiranom edukacijom i prenošenjem potrebnih znanja na vozače, i to osnivanjem ustanove, specijalizirane za obrazovanje sudionika u cestovnom prometu.
Naime, suočeni smo, s jedne strane, s povećanom potražnjom za kadrovima koji su stekli obrazovanje za zanimanje vozača i koji posjeduju određeno iskustvo u tom zanimanju, a s druge strane i s velikim brojem osoba koje su u potrazi za poslom duži niz godina, ali se ne uspjevaju zaposliti u svom zanimanju, čak štoviše ne postoje ni naznake da će im to uspjeti u dogledno vrijeme.
Bio je to još jedan snažan razlog za odluku o osnivanju Učilišta za cestovni promet.
Kad govorimo o obrazovanju vozača, potrebno je uzeti u obzir i dodatne vještine koje idu uz to zanimanje: poznavanje stranih jezika, rukovanje viličarom i drugim radnim strojevima i sl., a sve je to obuhvaćeno programima našeg Učilišta za cestovni promet. I to ne samo za sadašnje vozače, već i za one buduće, koji to budu željeli postati.
Pri donošenju odluke o osnivanju Učilišta osnažila nas je i spremnost mnogobrojnih prijevoznika da budućim vozačima omoguće stjecanje potrebnog radnog iskustva.
Izobrazba vozača je ozbiljan projekt u kojemu polaznicima treba osigurati potrebna znanja iz svih područja, te smo stoga već u samom startu osigurali kvalitetan tim (profesora, predavača, instruktora,..) koji je sposoban odgovoriti i na najzahtjevnije izazove – učiti i poučavati.
To ujedno uključuje i našu spremnost da budemo na raspolaganju svim vozačima, kontinuirano, a ne samo za vrijeme izobrazbe.
Nadalje, kako je u zemljama EU uobičajena nazočnost velikog broja žena za upravljačem gospodarskih vozila, a u RH je takvih slučajeva jako malo, naš je plan kroz ovo Učilište pokrenuti poseban projekt “Žene u cestovnom prometu”.
Naravno, to nije sve. Pred nama su brojni izazovi, a svaki od njih je ujedno i neiscrpan izvor mogućnosti.
Na nama je, ali i na vama, da zajedničkim snagama odgovorimo na sve te izazove i izvučemo maksimum za dobrobit cijelog sektora, svih nas i Lijepe naše.
Na samom kraju moramo reći da je naša glavna motivacija dokazati da svi ovi programi, među kojima i periodička izobrazba vozača koja se ponavlja svakih 5 godina, nisu izmišljeni samo u cilju stvaranja dodatnih financijskih opterečenja vozačima.
Nismo sudjelovali u donošenju odluke o obvezi periodičke izobrazbe, ali svakako sudjelujemo u njenoj kvalitetnoj provedbi ne odnoseći se prema periodičkoj izobrazbi prvenstveno kao izvoru sredstava, čemu u prilog govori i činjenica da će ista za članove Sindikata hrvatskog vozača pod određenim uvjetima biti potpuno besplatna.